بازديد فرماندار بافق از مركز آموزش فني و حرفه اي امام علی (ع)

بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا:حسین ندافیان : تقویت مراکز فني و حرفه اي بی شک تحقق اهداف جهاد اقتصادی از جمله رفع بیکاری خواهد بود .


به مناسبت فرارسیدن روزکارآفرینی و آموزشهای فنی وحرفه ای فرماندار بافق با حضور در مجتمع فنی و حرفه ای امام علی (ع) شهرستان از این مجتمع بازدید کرد.

« حسین ندافیان » در دیدار با کارکنان این مرکز ضمن تبریک این روز و تشکر از خدمات کارکنان این مرکز بر سیاستهای دولت خدمتگزار مبنی بر ایجاد اشتغال و توسعه فرصتهای شغلی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای و نقش آن درایجاد اشتغال گفت : کسب مهارتهای فنی وحرفه ای ازآن جهت که فرد را برای ورود به بازار اشتغال آماده می کند حائز اهمیت است .

ندافیان در جریان این بازدید گفت: مراکز فنی و حرفه ای در کشور بخوبی می توانند خلاء آموزش و مهارت را در میان نیروهای کار جامعه با حداقل هزینه بر طرف سازند و تقویت این مراکز بی شک تحقق اهداف جهاد اقتصادی که از جمله آنها رفع بیکاری و افزایش تولید است را آسان خواهد کرد.

وی ادامه داد: بحمد الله مدیریت اداره کل فنی و حرفه ای استان در این زمینه موفقیت های رضایت بخشی داشته است که این موفقیت ها در مرکز شهرستان بافق چشمگیر است.

فرماندار بافق در این بازدید ضرورت آموزش مهارتهای کاربردی و مورد نیاز شهرستان در حوزه صنعت و راه آهن را یادآور شد و خواستار توجه بیشتر جوانان به فراگیری این آموزشها شد .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) بافق نیز در ابتدای این بازدید با اشاره به عملکرد این مرکز در سال گذشته گفت: این مرکز در حال حاضر با 7 کارگاه ثابت و 14 کارگاه سیار شهری و روستایی در 41 رشته حرفه اي و شغلي در زمينه هاي خدماتي ، صنعتي و کشاورزي به صورت رسمی مشغول آموزش هنرجویان هستند.

ناظمی تصریح کرد:این مرکز در سال گذشته 114 دوره آموزشی برگزار نموده که 1800 نفر در رشته های مختلف آموزش دیده اند که موفق به اخذ گواهينامه مهارتي شده اند.

تکمیل سیستم سرمایش و گرمایش نمازخانه ، تخصیص نیروی کار ، بهسازی فضای مرکز و احداث مرکز آموزش ویژه خواهران از جمله خواسته های ناظمی بود که در این بازید مطرح شد که فرماندار قول مساعد و اختصاص اعتبار اوليه براي راه اندازي و ساخت مرکز فني و حرفه اي ويژه خواهران در شهرستان بافق را داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا